Ремонтът на пътната настилка на магистрала "Тракия" ще продължи в двете платна, а не както при досега ремонтираните отсечки - само в едното, а движението да минава през другото. От 2 февруари движението по тази част от магистралата ще бъде спряно в продължение на 16,5 км между пътната връзка с АМ “Марица” и „Чирпан – Изток“. Строителните дейности са част от започналия през октомври м. г. поетапен ремонт на общо 52 км от АМ „Тракия“ /от 156-ти до 208-ми км/. Това съобщиха от Агенция "Пътна инфраструктура".
Трафикът ще преминава по обходни маршрути, както следва:
- В посока Бургас движението ще се отклонява на п. в. „Плодовитово“ по път III-666 до с. Плодовитово и път II-66 Плодовитово – Чирпан, а на п. в. „Чирпан – изток“ ще се включва отново в АМ „Тракия“;
- В посока София автомобилите ще се отклоняват на п. в. „Чирпан – изток“ и ще преминават по път II-66 Чирпан – Плодовитово и по път III-666 от с. Плодовитово ще се връщат отново на АМ „Тракия“ на п. в. „Плодовитово“;
- От автомагистрала „Марица“ в посока Бургас автомобилите ще се качват на АМ „Тракия“ и при п. в. „Плодовитово“ ще се отклоняват по път III-666, на с. Плодовитово по път II-66 през околовръстния път на град Чирпан и на пътен възел „Чирпан - Изток“ се връщат на АМ „Тракия“ към Бургас.
В края на декември 2020 г. приключи обновяването на 12 км от АМ „Тракия“ в двете платна, между пътните възли „Белозем“ и „Оризово“. Отсечката е с нова асфалтова настилка, подобрено отводняване, нова хоризонтална маркировка, пътни знаци и ограничителни системи. В платното за Бургас през миналата година беше обновен и 2-километров участък между км 198 и км 200, казват още от АПИ.
Новият начин на методика на строителството бе обявен от зам.-министърът на регионалното развитие Николай Нанков. Той обясни, че така ще се пести време и ресурс, но така и не каза дали проектът ще стане по-евтин. Индикативната, тоест прогнозната стойност на трасето (цялото трасе от 52 км) е обявена за почти 90 млн. лв., или по 3,4 млн. лв. на километър само за едното платно. Бързите сметки показват, че двете платна на магистралата в тази отсечка ще струват почти колкото струваше цялостното изграждане на магистралата от нулата.
От пътната агенция обаче твърдят, че ремонтът е "изключително сложен сам по себе си". Щели да подменят цялостно асфалтовата конструкция на четирите платна, ще се ремонтира надлезът при жп линията, ще се подновява пътна маркировка.
Подкрепете ни
Уважаеми читатели, вие сте тук и днес, за да научите новините от България и света, и да прочетете актуални анализи и коментари от „Клуб Z“. Ние се обръщаме към вас с молба – имаме нужда от вашата подкрепа, за да продължим. Вече години вие, читателите ни в 97 държави на всички континенти по света, отваряте всеки ден страницата ни в интернет в търсене на истинска, независима и качествена журналистика. Вие можете да допринесете за нашия стремеж към истината, неприкривана от финансови зависимости. Можете да помогнете единственият поръчител на съдържание да сте вие – читателите.
Подкрепете ни